onsdag den 7. september 2011

August 2011

Så gik der lige et år, hvor jeg ikke rørte symaskinen. Men da terminen med lillebror nærmede sig, kom jeg godt i gang igen.

Vendbar bøllehat til min mor. Vi købte stoffet for næsten 1 år siden - jeg var bare i systrejke. Hun havde valgt det blå stof til yderst og hvidt til indersiden.
Da hun skulle til at rejse til Kreta i begyndelsen af august, tænkte jeg, at hvidt var for kedeligt, så jeg fandt noget lilla i kælderen, der kunne matche noget af hendes sommertøj:
Hun fik den som en overraskelse, før hun steg på toget til lufthavnen. Hun havde vist opgivet nogensinde at få en bøllehat!

Flere lommetørklædeholdere. Øverste række er til den almindelige størrelse, og de nederste er til mini-Kleenex:

Ringslynge til babyen i maven, med "fanned" skulder. Der er små snegle på det røde stof, og siden jeg købte det for snart 4 år siden, har det været noget af mit yndlingsstof. Jeg havde bare ikke fundet det rette projekt til det:


Patchwork-smølfe-pude til Viggo

Firkanterne blev arrangeret. Et par grønne blev skrottet til fordel for de to røde med hjerter. Der er et par enkelte vintagestoffer i. Jeg måtte i gang med at skaffe flere i blå/grønne farver til næste projekt:
For første gang prøvede jeg at lave piping (tittekant) og sy det i noget:
Færdig forside:En rimeligt udseende lynlås (jeg var temmelig overrasket!). Og hvis man klikker på billedet, kan man se samlingen af pipingen, der også blev bedre end forventet:
Bagsiden med applikeret smølf. Jeg brugte Polysheen-tråd til applikationen. Hold da fast, hvor er den type tråd glat og uregerlig!:
-

4 kommentarer:

Bournonville sagde ...

Den er godt nok vildt flot. jeg synes der dukker fine smølfe puder op alle vejne på nettet, tror jeg skal i gang med smølfe stoffet snart :)

Marianne sagde ...

Ja, det er blevet meget populært! De gamle smølfelagner er blevet en hel del dyrere, end da jeg købte mine første for 3-4 år siden.
Efterspørgslen på smølfeting er også blevet større fra min 5-årige, fordi han er begyndt at se dem på Ramasjang. :)
Det bliver spændende, hvad du får ud af stoffet!

Stinne sagde ...

hejsa super blog du har her - glæder mig til at følge dig. Jeg skal til at sy et lappetæppe til min datter i rød/hvide farver. Og hendes yndlingsdyr er snegl - så jeg tænkte på om du evt havde en lille bid på 15x 15 som du kan undvære - tli slag eller bytte.
mvh stinne

Marianne sagde ...

Mange tak, Stinne!!
Hvor sødt, at din datter er så glad for snegle. Så kan jeg jo ikke sige nej til at opgive et lille stykke. Send mig en mail, så vi kan aftale nærmere. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...