mandag den 20. august 2012

Lørdagens lopper

Det blev til fire loppemarkeder i går, inden jeg måtte overgive mig til min forkølelse og tage hjem og hvile mig.

Først i en privat have hos nogle, der solgte ud af en kæmpe glassamling og lidt andet pga. flytning. Jeg har ikke rigtigt nogle glasønsker, så jeg havde satset på det der "lidt andet". Sikke alle de glasting!! Der var stort set ikke andet, så jeg kørte tomhændet videre.

Marked nr. 2 var nogle familier, der var gået sammen om at sælge ud i en baggård. Jeg fandt hurtigt denne lille Wiinblad-skål med to cigaretrygende figurer:
Jeg spurgte en kvinde, om det var hende, jeg skulle spørge om prisen på skålen. Nej, men ejeren var der ikke lige, såå...
"Den må da koste 5 kr.", mente hun, så det fik jeg den for!

Det ville være sjovt, hvis jeg en dag kunne finde det tilhørende låg.

Samme sted fik jeg købt "Lille Virgil", "Orla Frøsnapper og Albert" til Viggo. Det er ikke så længe siden, at han sagde, at vi skulle købe de andre Ole Lund Kirkegaard-bøger. Vi havde ellers kun "Otto er et Næsehorn".
Steinbecks "Rutebil på Afveje" købte jeg, fordi jeg ikke havde 25 kr. for Wiinbladskålen og de to andre bøger, og personen med byttepengene var endnu ikke dukket op til markedet. Så med Steinbecks bog gav jeg 30 kr. for det hele.
Min mor opdagede i går, at "Rutebil på Afveje" starter med side 7!! Det er da heldigt, at det ikke er de SIDSTE 6 sider, der mangler! :D


Marked nr. 3 forventede jeg ikke noget af, da markedsopslaget på Gul & Gratis beskrev, at de ville prøve at stable et marked på benene for at skabe lidt liv i den del af byen, og man kunne bare komme og stille en bod op gratis.
Det var da heller ikke særlig stort, men der var mange fine ting. Jeg beherskede mig dog.

Jeg zoomede hurtigt ind på endnu et punkt fra min loppeønskeliste: To ens Fog og Mørup-lamper:
 Jeg fik dem til lidt under halvdelen af, hvad jeg ellers havde kunne finde dem til på nettet (de blev dog solgt hurtigt), og selvom jeg hader at prutte om prisen, fik jeg dem 10% under, hvad der stod på prisskiltet, dvs. 300 kr. i alt, så jeg var vældig tilfreds. 
De skal vaskes grundigt og have fine nye ledninger. Og så er jeg ret sikker på, at de skal males. Men siden de ikke har fået tildelt en plads endnu, er der mange muligheder for, hvad det ender med.


Viggo har en lille stak fodboldkort, og jeg købte en ny stak, der var dobbelt så stor til ham, og han blev SÅ glad for dem og bøgerne.
De tre figurer er til mig selv og skal bruges til krukkedekorationer. Jeg pinnede idéen tilbage i marts fra en fin blog, jeg følger: Craft & Creativity - jeg har bare ikke fået forsøgt mig med det selv endnu. Men jeg har nydt at se andre danske bloggeres versioner. Bl.a. hos (Undskyld at jeg ikke lige kan komme på jer andre!): Mia, Helene, og Betine
 Sidste marked stod en lille flok damer på min mors alder for et sted i Odense, hvor jeg aldrig har været.

Viggo fik en lastbil og en flyver, og jeg købte strik til Otto. En lækker hættetrøje for 75 kr, og to huer til 50 kr. stk.! Min mor vil ellers meget gerne være ene-leverandør af strik til os, men hun har godkendt købene som fine fund.
Alle damerne smeltede, da Otto skulle prøve huerne på i bagende sol, for han lyste op som en lille sol, når de blev trukket ned over hovedet på ham. De klædte ham så fint, og han ville helst ikke have dem af igen.

 Hvor kan jeg dog "snakke", når det drejer sig om lopper og genbrug!! :D

2 kommentarer:

Libbie sagde ...

Fede køb Marianne!!
Elsker B.W. i blå :)

Marianne sagde ...

Tak, Libbie!
Jeg kan vist også bedst lide Wiinblad i blå - og grøn er også ret fint til nogle ting.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...